Ontdek de betrouwbaarheid van een webwinkel via de klantervaringen

Hoe kun je er achter komen of een webwinkel al dan niet betrouwbaar is? Op de site zelf vind je immers alleen maar positieve verhalen. Recensies op een website zelf zijn dan ook niet altijd te vertrouwen, want het kan best zijn dat deze netjes worden beheerd en gefilterd door werknemers van de desbetreffende webwinkels. Om toch een idee te krijgen in de betrouwbaarheid van een winkel of de kwaliteit van de vele spullen die een winkel verkoopt, kun je daarom beter naar externe sites gaan waar je klantenervaringen kunt lezen. Je kunt hiervoor terecht bij 123klantervaringen.nl. Deze website is een soort vergaarbak waar consumenten hun klantervaringen kunnen achterlaten, zodat andere consumenten deze klantervaringen kunnen lezen. De lezers kunnen op hun beurt ook weer hun eigen ervaringen achterlaten. Op deze manier helpen consumenten elkaar om een idee te krijgen van welke winkels betrouwbaar zijn. Er zijn immers nogal wat webwinkel en er komen dagelijks nieuwe bij. Je ziet door de bomen af en toe het bos niet meer en het vinden van een betrouwbare webwinkel is dan ook als het zoeken naar een speld in de spreekwoordelijke hooiberg. Zonder hulp is die speld dan ook onmogelijk te vinden. Je zou dan op goed geluk zelf gewoon iets moeten bestellen en hopen dat alles goed komt. Het kan uiteraard goed komen, want de meeste webwinkel zijn betrouwbaar genoeg. Alhoewel het met de service soms wel erg slecht gesteld is. Maar ongeacht of het al dan niet goed komt, het is in dit scenario nooit echt fijn om iets online te kopen, want je bent nooit zeker of alles wel goed komt. Het is daarom beter om die zekerheid te genereren voor klantervaringen te lezen. Het gaat er om dat je dan niet alleen kijkt naar individuele klantervaringen, maar vooral ook naar het gemiddelde van al die ervaringen. Als men over het algemeen een dikke 8 of 9 geeft aan een webwinkel, dan weet je dat het goed zit. Als dat gemiddelde echter voortkomt uit 10 klantervaringen, dan kun je daar niet zo heel veel mee natuurlijk. Hoe meer, hoe beter. Tevens kun je kijken naar de verschillende aspecten van de webwinkel die worden beoordeeld. Denk bijvoorbeeld aan: 

  • Prijs
  • Kwaliteit
  • Service
  • Levertijd

Als je vooral wilt dat is op tijd wordt bezorgd, dan kun je kijken naar het specifieke beoordelingscijfer van de levertijd. Je kunt vervolgens ook de specifieke klantervaringen gaan lezen, zodat je weet waarom men positief of negatief is. 

Lees en schrijf klantervaringen via 123klantervaringen

Omdat de vele ervaringen die je leest niet worden geschreven door professionals maar gewoon door de consumenten zelf, is het van belang dat zoveel mogelijk mensen ook echt klantervaringen delen. Dus mocht je zelf een hele positieve of juist negatieve ervaringen hebben, dan kun je deze delen via de site van 123klantervaringen. Andere mensen kunnen daar dan hun voordeel mee doen, net zoals jij dat op jouw beurt kunt doen met de ervaringen van anderen. 

Koop nooit meer iets zonder voorbedachte rade

Dankzij de website van 123klantervaringen.nl hoef je nooit meer blind iets te bestellen. Je kunt altijd eerst kijken wat men er over te zeggen heeft voordat je gaat bestellen. 

Lees meer…

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn