Werkplekbeheer inschakelen

Het is misschien onvoorstelbaar, maar een vriendin van mijn werkte tot voor kort bij een organisatie waar ze bijna geen computers hadden. Ik wist niet wat ik hoorde toen ze vertelde hoe het er bij haar aan toe ging. Heel bijzonder! Gelukkig beschikken de meeste medewerkers inmiddels wel over een computer. Mijn vriendin heeft daar actief aan bijgedragen want ze was de situatie helemaal zat. Door het inschakelen van een extern bureau om het beheer van werkplekken in te vullen op haar werk hebben haar collega’s en zij zelf nu bijna allemaal een computer, telefoon en andere apparaten die ze nodig hebben om hun werk te doen. Daarvoor hebben ze Krens ICT beheer ingehuurd. Als ik mijn vriendin mag geloven was dat een prima partij om een dergelijke opdracht aan uit te besteden. Natuurlijk zijn de meeste bedrijven inmiddels al ontzettend ver in digitalisering en zul je zo’n verhaal als dat van mijn vriendin niet snel meer horen. Toch is goed beheer van werkplekken voor de meeste bedrijven erg belangrijk. Ook als ergens al een paar jaar computers staan is werkplekbeheer belangrijk. Computers en telefoons zullen immers vervangen moeten worden en als er nieuwe medewerkers bij komen moeten die ook een nieuwe werkplek krijgen. Een klein bedrijf heeft niet altijd de capaciteit om dit zelf op te zetten en een aparte afdeling voor werkplekbeheer te creëren. Daarom zijn bedrijven als Krens ICT beheer een uitkomst. Je kunt zien wat zo’n bedrijf voor jouw onderneming kan betekenen op krensictbeheer.nl.

Werkplekbeheer goed organiseren

Nu weet ik uit eigen ervaring dat werkplekbeheer in eigen beheer, dus binnen de eigen organisatie opgezet, ook niet alles is. Bij ons op het werk zijn gelukkig al jaren computers voorhanden waar we ons werk mee kunnen doen, maar als je iets nieuws nodig hebt moet je daar lang op wachten. Bovendien zijn de medewerkers op die afdeling erg druk met vanalles en nog wat. Ze krijgen steeds meer taken naar zich toegeschoven, naast beheer. Ik kan me daarom goed voorstellen dat het slim is werkplekbeheer uit te besteden aan een extern bureau dat hier alle aandacht en expertise voor heeft. In een groot bedrijf wordt werkplekbeheer al snel een chaotisch gebeuren als dit niet goed georganiseerd is. Dit goed organiseren doet men doorgaans door: 

  • Een centraal punt in te stellen voor aanvragen
  • Bij te houden welke werknemer over welke apparatuur beschikt
  • Genoeg reservemateriaal in huis te hebben
  • Snel te kunnen leveren aan medewerkers

Goed werkplekbeheer doet bovendien niet moeilijk over de aanschaf van spullen die medewerkers faciliteren in hun werk. Dat lijkt logisch, maar er zijn talloze voorbeelden van werkgevers die hier echt een probleem van maken.

Hulp inschakelen

Ook hulp nodig op het gebied van werkplekbeheer? Kijk dan eens op de website van Krens ICT beheer: krensictbeheer.nl. Het is mogelijk om voor allerlei situaties passend werkplekbeheer te organiseren. Zelfs in de meest gekke situaties, zoals die van mijn vriendin, is het nog mogelijk orde aan te brengen in de chaos. Het is altijd mogelijk een offerte op te vragen en zo een indruk te krijgen van de te verrichten werkzaamheden en de kosten die hierbij komen kijken. In verreweg de meeste gevallen loont het zeker om het beheer goed neer te zetten of bij gebrek aan medewerkers, dit uit te besteden aan een professional. Als medewerker ben je maar wat blij als dit goed geregeld is. Vaak ben je toch afhankelijk van een werkende computer om je werk te doen. Mijn vriendin is dan ook erg gelukkig met haar werkplek en dat kan ik me maar al te goed voorstellen.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn