Heeft jouw bedrijf een live chat service?

Heel veel bedrijven hebben op hun website een live chat service. Dit is een ideale manier om klanten op een laagdrempelige manier te helpen met al hun vragen en hen te woord te staan. Zo vergroot je de kans dat mensen ook daadwerkelijk jouw producten of diensten af gaan nemen. Maar een live chat service onderhouden kost wel veel tijd. Er moet wel iemand achter de computer klaar zitten om te reageren zodra er een vraag binnenkomt. Voor grotere bedrijven valt dit wel te organiseren, die hebben immers een complete helpdesk met de nodige medewerkers. Maar hoe pak je dit als kleinere onderneming aan?

Live chat service kleine bedrijven

Ook als kleine onderneming is het natuurlijk belangrijk dat je een goede klantenservice hebt. Potentiële klanten willen vragen kunnen stellen over de producten of diensten die jij aanbiedt. Of ze willen meer weten over jouw tarieven. Je kunt je helpdesk laten bestaan uit alleen een e-mail, maar een live chat service wordt vaak erg op prijs gesteld. Net als telefonisch contact en contact via sociale media. Jij wilt dit waarschijnlijk ook graag aanbieden, zo kun je immers meer klanten bereiken en je klantenkring hopelijk ook uitbreiden. Maar wil je dit zelf allemaal aan kunnen bieden, dan kom je aan je eigenlijke werktaken bijna niet meer toe. Je moet dan steeds in de buurt van de telefoon zijn, je moet regelmatig je e-mail en je sociale media accounts controleren en jet moet de live chat service in de gaten houden om te zien of daar vragen binnen zijn gekomen. Dat is voor een klein bedrijf natuurlijk niet te doen. Je kunt niet al deze communicatiekanalen in de gaten houden en tegelijkertijd gewoon je werk doen. Dat levert je een dilemma op: welke communicatiekanalen bied je dan wel of niet aan? Laat je bijvoorbeeld de live chat service schieten? En hoe geef je mensen zo snel mogelijk antwoord, terwijl jij toch gewoon je werk kunt blijven doen?

Besteed het uit

Wil jij bezoekers van jouw website toch zoveel mogelijk manieren bieden om contact op te nemen en hoort een live chat service daar in jouw ogen zeker bij? Dan kun je er ook voor kiezen om dit uit te besteden. Byteleaders neemt deze taken graag van jou over en helpt jou om toch een volledige klantenservice op te tuigen! Zij kunnen alle klantenvragen voor jou beantwoorden, zodat jij je gewoon op de kerntaken van jouw onderneming kunt richten. Besteed je onder andere de live chat service aan hen uit, dan:

  • betaal je geen verborgen kosten of opstartkosten
  • kun je kiezen of je per uur of per gesprek betaalt
  • ben je er zeker van dat mensen goed te woord worden gestaan
  • zullen zij hun eigen kosten vanzelf terugverdienen

Hoe zit dit laatste nu precies? Werk uitbesteden kost natuurlijk altijd geld, maar heb je geen goede en snelle klantenservice, dan kun je ook veel inkomsten mislopen. Byteleaders heeft altijd als doel om hun eigen kosten weer terug te verdienen door potentiële klanten zo goed te helpen dat ze daadwerkelijk klant bij jou worden. Zo kun jij ook als klein bedrijf een goede live chat service en helpdesk hebben!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn