Nieuwe klanten werven via een professioneel telemarketingbureau

In de wereld van telemarketing, verkoop en commercie draait het vooral om strategie. Bij een presentatie draait het ook voor 90% om de vorm en de overige 10% is gereserveerd voor de inhoud. Met andere woorden, als je je boodschap niet goed verpakt in een aantrekkelijk jasje, dan doet het er totaal niet toe hoe interessant of positief die boodschap is. Als telemarketeer is het dan ook zaak om jouw boodschap zo goed en aantrekkelijk mogelijk te verpakken. Sla je hier te ver in door, dan ben je de klant al kwijt voordat je goed en wel onderweg bent. Als je met een script werkt bijvoorbeeld, dan moet je het wel zo brengen dat de persoon aan de andere kant van de lijn niet door heeft dat je met een script werkt. Zodra deze namelijk in de gaten heeft dat jij niets anders doet dan een script voorlezen, dan ben je de klant kwijt. Deze neemt dan vrijwel altijd meteen een houding aan om je af te wimpelen. Of je echt iets goeds hebt te verkopen doet er dan al niet meer toe. Je bent in de ogen van de klant dan niets anders dan een vervelende verkoper. Het is dan ook een vaardigheid op zich om mensen niet af te schrikken, maar juist te enthousiasmeren. Je kunt dus wel met een script werken, maar je moet nooit zonder meer iets gaan voorlezen. Er moet ruimte zijn voor een goed gesprek waarbij je het script kunt verlaten. Omdat het dus niet eenvoudig is om klanten te benaderen zonder ze meteen af te schrikken, is het van belang dat je een professional inschakelt. Je kunt immers wel je eigen werknemers vragen om klanten te benaderen, maar dat werkt eerder averechts. Een goed telemarketingbureau neemt de koude acquisitie voor rekening. Je moet klanten als het ware warm maken zonder direct teveel te willen. Als je meteen te ver doorschiet, dan loop je het risico dat je potentiele klanten afschrikt. Daarom is een vrijblijvend gesprek in een prettige sfeer juist zo belangrijk. Men ervaart dan geen dwang en er is ook geen sprake van een duidelijk script. Door mensen op deze manier warm te maken, ontstaat er een oprechte interesse in het product dat jij uiteindelijk aan de man wilt brengen. Het kan ook zijn dat al snel duidelijk is dat het kansloos is en in dat geval is een dergelijke koude acquisitie ook effectief, want je voorkomt daarmee dat je je energie verspeelt aan kansloze leads. Uiteindelijk kom je dankzij het telemarketingbureau in het bezit van de juiste leads met het meeste potentieel. Deze leads zijn al warm gemaakt, waardoor jij de voorzet alleen nog maar dient in te koppen.

Voor een goed telemarketingbureau kies je voor Saleshelden

Wil je je omzet vergroten en je klantenstand laten groeien, dan kun je een beroep doen op Saleshelden. Dit telemarketingbureau zal er alles aan doen om jouw onderneming te voorzien van vruchtbare leads waarmee je nieuwe klanten binnenhaalt die ook daadwerkelijk interesse hebben in jouw product. Via het telemarketingbureau zal je dan ook zien dat je klantenbestand toeneemt en daardoor merk je ook al snel dat de omzet omhoog gaat. Een telemarketingbureau als Saleshelden is dan ook onmisbaar voor iedere onderneming.

Plan een afspraak via de site

Mocht je een afspraak willen maken met de saleshelden van het telemarketingbureau, dan kun je terecht op de site. je kunt een afspraak inplannen met verschillende helden zoals:

  • Sjoerd
  • Riemer
  • Tijn

Verder kun je ook op saleshelden.nl terecht voor meer informatie over het telemarketingbureau.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn